Je bezoek aan Passa Porta met een covid safe ticket


Wat heb ik nodig om een voorstelling in Passa Porta te mogen bijwonen?

  • Je ticket, uitgeprint of op je smartphone
  • Je Covid Safe Ticket
  • Je identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)

Hou bij aankomst jouw identiteitsbewijs en Covid Safe Ticket klaar op jouw smartphone, zo verloopt het scannen vlot en snel. Het Covid Safe Ticket kan je ook in geprinte versie voorleggen. Kom best goed op tijd, zo kunnen we lange wachtrijen bij het scannen van de Covid Safe Tickets vermijden.

Waar moet ik aan voldoen om een Covid Safe Ticket te verkrijgen?

Je kan jouw Covid Safe Ticket aanvragen via de CovidSafeBE mobile app of op websites zoals Mijn Burgerprofiel, mijngezondheid.be of MyHealthViewer. Om certificaten digitaal op te vragen heb je ofwel jouw identiteitskaart, pincode en kaartlezer nodig, ofwel een andere digitale sleutel, zoals itsme.

Je kan het Covid Safe Ticket ook per post toegestuurd krijgen. Je moet dan wel rekening houden met een wachttijd van 1 week tussen bestelling en ontvangst. Contacteer hiervoor de Helpdesk van de regio waar je gevaccineerd werd. Je vindt alle nodige info hier.

Het Covid Safe Ticket gebruikt trouwens dezelfde QR-code als het Europees Digitaal Coronacertificaat. Als je al zo’n certificaat hebt, hoef je dus geen bijkomend document aan te vragen.

Ben je geen inwoner van België, maar wel van de Europese Unie? Dan kan je dus gebruik maken van het Europees Digitaal Coronacertificaat. Meer informatie vind je hier.

Ben je inwoner van een land buiten de Europese Unie? Contacteer dan Info-Coronavirus om een geldige QR-code te verkrijgen.

Het Covid Safe Ticket is overigens gratis.

Kan ik me ter plaatse laten testen?

Neen. We bieden geen testen op locatie aan.